Galileo Galilei İtalyan Lisesi Galileo Galilei İtalyan Lisesi

İtalya ‘da Yaz Okulu 2019

29 Haziran 2019 Cumartesi  sabahı hazırlık sınıfı öğrencilerimizle, on beş gün sürecek olan eğitim ve kültür gezimizin ilk durağı olan  İtalya’nın Bologna şehrine gittik.

Bologna şehrinde bizi okulumuzda daha önceki yıllarda öğretmenlik yapmış olan Bolognalı öğretmen arkadaşımız karşıladı. Öğrencilerimiz ve öğretmen arkadaşımızın rehberliğinde Bologna’nın meşhur kuleleri Asinelli ve Garisenda’ya doğru yol alırken Nettuno Meydanı’nın ve çeşmesinin fotoğraflarını çekmenin mutluluğunu yaşadık. Tarihin içinden çıkmışçasına bize gülümseyen şehrin sokaklarında bisiklet ile yanımızdan geçen insanları gördükçe bizde bisiklete binmek için can attık.

Bologna turumuzu tamamlayarak kısa bir yolculuk sonrası Flloransa  şehrine vardık.Floransa şehrinin Duomo’su, Ponte Vecchio’su ve Signoria Meydanı arasında gezip kültür, tarih bilgilerimizi arttırırken bol bol fotoğraf çekmeyi de ihmal etmedik. Şehrin tarihi dokusu hakkında faydalı birçok bilgi aldık. Uffizi Müzesi’ni ziyaret ettik.

Bir başka gezimizde Pısa şehrine oldu. Okulumuzun adını taşıyan ünlü bilim adamı Galileo Galilei’yi, Pisa Kulesi’nde deneyler yaparken hayal ettik.

Bologna-Floransa-Pisa gezileriyle dolu dolu bir hafta sonu geçirdikten sonra yaz okulumuzun bulunduğu tarihi Roma şehrimize vardık. Öğrencilerimiz hafta içi her gün Dante Alighieri İtalyan Dil Okulunda eğitim aldılar. Okulumuzda temelini attıkları İtalyan dili ve kültürünü burada pekiştirme fırsatı buldular. Her gün ders bitiminden sonra Roma şehrinin tarihini keşfe çıktık. Biz öğretmenlerin rehberliğinde öğrencilerimiz, kültür birikimlerine yeni zenginlikler kattılar. Özellikle Vatikan, Kolozyum ve başta Trevi olmak üzere pek çok çeşme, Pantheon, Navona Meydanı, İspanyol Merdivenleri, Foro Romano ve Palatino tepesine hayran kaldılar. Vatikan “ San Pietro” kubbesinden Roma ve Vatikan bahçelerine kuşbakışı bakıp Vatikan Müzeleri ve Capitolini Müzelerini  ziyaret ettiler. Viila Borghese’de bisiklet turu yaptıktan sonra tarih ile mitolojinin buluştuğu Borghese Müzesi’ndeki heykelleri görünce adeta büyülendiler.

Roma yolculuğumuzda Michelangelo’dan Raffaello’ya Bernini’ye ve Caravaggio’ya kadar çeşitli İtalyan sanatçıların eserlerini yakından gördüler. Roma’nın eşsiz denizinde güzel bir gün geçirerek yorgunluklarını attılar.

Bir sonraki hafta sonumuzu ise iki büyüleyici şehir olan Venedik ve Napoli’ye ayırdık. Galileo Galilei Lisesi öğrencilerimiz, gondolları ve okulumuzda da kutladığımız Venedik Karnavalı ile ünlü olan bu görkemli şehrin, kanallarını ve sayısız köprülerini  gezdiler, meşhur Rıalto ve Sospırı Köprülerinde fotoğraflar çektiler. San Marco Meydanı’nda satılan meşhur dondurmaların tadına baktılar.

Bir sonraki gün de Napoli şehrine yaptığımız yolculukta Napoli Körfezi ve Vezuv yanardağını arkamıza alarak hep birlikte bir hatıra fotoğrafı çektirdik. Napoli Duomo’sunu ziyaret ettik. Plebiscito Meydanı’nda  meşhur  Napoli pizzasının tadına baktık ve Napoli kahvesini keşfettik.

İki haftanın sonunda Galileo Galilei İtalyan Lisesi öğrencilerimiz Dante Alighieri Dil Okulunun müdüründen sertifikalarını aldılar. Öğrencilerimizle iki hafta süren İtalya Yaz Okulu programımızı tamamlayarak tatlı bir hüzünle İstanbul’a döndük.

Tüm öğrencilerime bana yaşattıkları harika iki hafta için, her zaman sevgi ve saygı çerçevesinde eğlenerek ve öğrenerek harikulade bir dönem geçirdiğimiz için teşekkür ediyorum.2019-2020 eğitim ve öğretim yılında hepsine başarılar diliyorum.