Galileo Galilei İtalyan Lisesi Galileo Galilei İtalyan Lisesi

Tarihçe

Tarihçe

Bugünkü adıyla Özel Galileo Galilei İtalyan Lisesi, Immacolata Concezione d’Ivrea’dan Suor Madre Luigia CANEGRATİ’nin teşebbüsleri ve Sultan Abdülaziz'in fermanıyla 1870 yılında açılmıştır. Türkiye’de ikamet eden İtalyan çocuklara, anaokulu ve ilkokul olmak üzere iki kademede eğitim veren kurum, daha sonraları bünyesine Türk öğrencileri de kabul etmeye başlamıştır.

İlk açıldığında 80 öğrencisi ile Kumbaracı Yokuşu'ndaki binasında eğitime başlayan okul, 1876 yılında Suterazi Sokağı'ndaki okul daha büyük olan binaya taşınmış ve eğitime burada devam etmiştir.

1882 yılında ise 350 öğrencisi ile iki binadan oluşan bugünkü yerine geçmiştir.

Türk-İtalyan (1911-1912) ve I.Dünya (1915-1918) savaşları nedeniyle bir süre eğitim faaliyetlerine ara verilse de 1919 yılında Orta Kısım açılmış ve İtalyanca bilmeyen öğrenciler için ortaokula bağlı olarak bir de Hazırlık sınıfı eklenmiş ve okulun adı "Özel İtalyan Kız Ortaokulu" olarak değişmiştir.

Cumhuriyet Dönemi

1937 yılından itibaren Türk öğrenciler, yasa gereği ilkokul kısmına kabul edilmediler. 2009 yılına kadar ilkokul kademesinde sadece yabancı ve İtalyan uyruklu çocuklar eğitim gördü. 2009 yılında ilkokul İtalyan Konsolosluğu bünyesine taşındı.

1959 yılında anaokulu ve ilkokul sınıfları, 1996 yılındaysa ortaokul karma eğitime başladı ve okul “Özel İtalyan Karma Ortaokulu” ismini aldı.

1996 yılında zorunlu eğitimin sekiz yıla çıkaran yasa ile ortaokul bölümü kademeli olarak kapatıldı.

2000 yılından itibaren okulumuz, İtalyan ve Türk öğrencileriyle yabancı uyruklu tüm öğrencilerin girebildiği ve eğitim süresi hazırlık sınıfı dahil beş yıl olan lise eğitimine “Beyoğlu İtalyan Lisesi” ismiyle başladı. Sonrasında İtalya'daki liselerle denklik belgesi alındı ve okulumuzun adı 2005-2006 öğretim yılı başında "Özel Galileo Galilei İtalyan Lisesi" olarak değiştirilerek bugünkü halini aldı.

Açıldığı yıldan bu yana çocuk ve gençlerin yetişmesinde öncelikleri hiç değişmeyen okulumuzun, öğrencilerine öğrenme sevgisi aşılamak, yaratıcı ve eleştirel düşünme kapasitelerini farklı kültürlerle, özellikle İtalyan kültürü ile diyalog ve karşılaştırma yoluyla geliştirmek en temel hedefi olmuştur.